CZCIONKA: A A+ A++ KONTRAST: A A A A

Do zakresu działania Sekcji Spraw Kadrowych należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, obsługą kadrową w trakcie trwania stosunku pracy oraz rozwiązywaniem umów o pracę pracowników Uczelni;
  2. ścisła współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, związkami zawodowymi, organami administracji publicznej, ubezpieczeń społecznych we wszystkich sprawach dotyczących zagadnień osobowych i zatrudnienia;
  3. kierowanie na badania medycyny pracy oraz kontrola aktualności tych badań;
  4. sporządzanie i kompletowanie wniosków o nadanie medali, orderów i odznaczeń (na podstawie wniosków z jednostek organizacyjnych);
  5. opracowywanie planów urlopów wypoczynkowych;
  6. aktywny udział i wsparcie kierownictwa Uczelni w budowaniu i wdrażaniu polityki personalnej;
  7. merytoryczne, bieżące wsparcie kadry kierowniczej oraz pracowników Uczelni w zagadnieniach związanych z prawem pracy;
  8. zgłaszanie do ZUS danych osobowych pracowników nieposiadających tytułu ubezpieczeniowego do ubezpieczenia zdrowotnego;
  9. prowadzenie rekrutacji pracowników niebędących nauczycielami akademickimi oraz udział w rekrutacji pracowników będących nauczycielami akademickimi;
  10. wystawianie i prolongata legitymacji służbowych, prowadzenie rejestru wydanych legitymacji oraz ich aktualizacja;
  11. analiza stanu zatrudnienia kadry i powiadamianie rektora o zmianach w stanie zatrudnienia, wpływających na uprawnienia do prowadzenia poszczególnych kierunków studiów;
  12. prowadzenienie i aktualizacja baz danych o pracownikach w systemie kadrowo-płacowym Uczelni;
  13. sporządzanie sprawozdawczości wewnętrznej i zewnętrznej z zakresu działania Sekcji, w szczególności dotyczącej nauczycieli akademickich;
  14. prowadzenie spraw dotyczących kontroli z zakresu prawa pracy przez podmioty zewnętrzne, w szczególności Państwową Inspekcję Pracy oraz realizacja zaleceń i decyzji pokontrolnych.

 

Do zakresu działania Sekcji Płac należy:

  1. prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej dotyczącej pracowników Uczelni, osób pobierających stypendia doktoranckie i naukowe oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych w Politechnice Opolskiej;
  2. rejestracja umów zleceń i umów o dzieło zawartych z osobami fizycznymi;
  3. zarządzanie procesem naliczania i wypłacania wynagrodzeń oraz innych świadczeń zwiazanych z pracą;
  4. sporządzanie sprawozdawczości wewnętrznej i zewnętrznej z zakresu wynagrodzeń;
  5. prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej składek ZUS;
  6. prawidłowe rozliczenia składek na ubezpieczenie społeczne oraz podatku od osób fizycznych;
  7. współudział w opracowywaniu planów i sprawozdań z zakresu płac i stypendiów przygotowywanych w Uczelni;
  8. sporządzanie i przekazywanie informacji dotyczących wykorzystania budżetu wynagrodzeń Uczelni;
  9. ścisła współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, związkami zawodowymi, organami administracji publicznej, ubezpieczeń społecznych we wszystkich sprawach dotyczących zagadnień płacowych;
  10. merytoryczne, bieżace wsparcie kadry kierowniczej oraz pracowników w zagadnieniach związanych z wynagrodzeniami.

 

Do zakresu działania Sekcji Spraw Socjalnych należy:

  1. administrowanie przy ścisłej współpracy ze związkami zawodowymi działającymi w Uczelni, zakładowym funduszem świadczeń socjalnych;
  2. opracowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych działalności socjalno-bytowej;
  3. realizacja uzgodnionego na dany okres planu różnych form usług i świadczeń socjalnych dla pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów;
  4. udzielanie świadczeń z ZFŚS zgodnie z obowiązującym Regulaminem ZFŚS;
  5. proponowanie i opracowywanie zmian do Regulaminu ZFŚS;
  6. prowadzenie rozliczeń finansowych i dokumentów związanych z działalnością socjalną Uczelni;
  7. występowanie do Urzędu Pracy z wnioskami w sprawach odbywania w Uczelni staży przez osoby bezrobotne;
  8. przygotowywanie wniosków pracowników przechodzących na rentę lub emeryturę w zakresie danych osobowych i okresów zatrudnienia;
  9. obsługa administracyjna procesu dofinansowywania podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Politechniki Opolskiej.

 

Do zakresu działania Stanowiska ds. Zatrudniania i Wynagradzania należy:

  1. prowadzenie statystyk na potrzeby sprawozdawczości wewnętrznej i zewnętrznej;
  2. opracowywanie planów zatrudnienia;
  3. sporządzanie sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia;
  4. prowadzenie rozliczeń z PFRON;
  5. przygotowywanie dokumentów dotyczących dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników Politechniki Opolskiej oraz nagród ze specjalnego funduszu nagród dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi;
  6. prowadzenie spraw dotyczących płac i zatrudnienia, współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Uczelni.